kedd, január 8

8. Kire bízta Jézus Krisztus a kinyilatkoztatást?

Jézus Krisztus a kinyilatkoztatást Anyaszentegyházára bízta.

"A tizenegy tanítvány elment Galileába, arra a hegyre, ahova Jézus rendelte őket. Jézus odalépett hozzájuk, és így szólt: "Én kaptam minden hatalmat égen és földön. Menjetek tehát, tegyétek tanítványommá mind a népeket! Kereszteljétek meg őket az Atya és a Fiú és a Szentlélek nevére, és tanítsátok meg őket mindannak a megtartására, amit parancsoltam nektek. S én veletek vagyok mindennap, a világ végéig." (Mt 28, 16.18-20)

Az Egyház feladata őrizni és továbbadni a hitet, hirdetni az evangéliumot minden embernek. Ma azonban az Egyházon kívül is sokan beszélnek Istenről és Jézusról. Otthonainkban felkeresnek Jehova Tanúi, akik lelkesen segítenek megérteni a Bibliát. Ha vasárnap délelőtt nem tudtunk elmenni a szentmisére, meghallgathatjuk a Hit Gyülekezete vezetőjének lelkesítő szavait a Vidám Vasárnap című műsorban. Természetgyógyászok, agykontrollosok, reiki mesterek igyekeznek segíteni, hogy felélesszük a bennünk rejlő “isteni erőket”, s ők is gyakran beszélnek Jézusról, vagy a szeretetről, hogy gyógymódjaik a hívő ember számára is vonzóak legyenek. Ha bemegyünk egy könyvesboltba, külön polcokon válogathatunk az ezoterikus könyvek közül, melyekben ismét csak fel-felbukkan Jézus neve.

Nem kell azonban teológusnak lenni, hogy észrevegyük, az ő tanításuk sok esetben ellent mond az Egyház tanításának. Jehova Tanúi, a Hit Gyülekezete, vagy más új keletű vallások, szekták nyíltan hirdetik, hogy az Egyház rég eltávolodott az igazi hittől, és Krisztust egyedül náluk találhatjuk meg. A new age-ben, az ezoterikus eszmevilágban Jézus már nem az Isten Fia, hanem csak egy a sok mester közül, amilyen például Buddha volt vagy valamelyik mai, “természetfeletti” képességekkel rendelkező guru. A reikis Christall magazin első számában például egy állítólagos interjú olvasható magával Jézussal, aki - egy médiumon keresztül - többek között a következőket “mondta”: “Soha nem mondtam, hogy én Isten fia vagyok... nem a kereszten haltam meg...” José Silva, az agykontroll alapítója így foglalja össze Jézus tanítását: “Lépjetek be a bennetek lévő országba! Legyetek centráltak, vagyis összeszedettek, legyetek látnokok... Krisztus szerint a tudatlanságot így számolhatjuk fel... Kérem őt, bocsássa meg nekünk, hogy kétezer évbe tellett, míg megértettük üzenetét.” (Gál Péter: A new age keresztény szemmel, 251. o.)

Nincs mód itt mindezeket az irányzatokat részletesen bemutatni és nézeteiket megcáfolni, de álljon itt Jézusnak az evangéliumokban olvasható figyelmeztetése, ami ma különösen aktuális:

Vigyázzatok, nehogy valaki félrevezessen titeket! Sokan jönnek az én nevemben, s azt mondják, hogy én vagyok. És sokakat megtévesztenek. (...) Akkor ha valaki azt mondja: Nézzétek, itt van a Krisztus vagy ott van! - ne higgyétek. Álkrisztusok és álpróféták lépnek fel, jeleket és csodákat művelnek, hogy ha lehet, még a választottakat is félrevezessék. Vigyázzatok, mindent előre megmondtam nektek.” (Mk 13,5-6. 21-23)